[php snippet=1]

Venku to sice vypadá na pořádnou zimu, ale vy si můžete i během zasněženého či deštivého období dopřát chuť čerstvých bylinek, které se hodí nejen do salátů, pokrmů a polévek, ale chybět by neměly ani ve vaší domácí lékárničce. Na které bylinky vyhradit místo v kuchyni? Máme pro vás pár tipů, ze kterých si vybere skutečně každý!

Podpořte trávení s pažitkou

 koriandr

Pažitka je oblíbenou bylinkou, která roste v úzkých stoncích do výšky několika centimetrů. Obsahuje éterické oleje, je bohatá na vitaminy C, B a navíc obsahuje vápník, draslík fosfor a železo. Používejte ji čerstvou do salátů, polévek, pomazánek nebo různé omelety. Pažitka podporuje rovněž trávení a reguluje krevní tlak. Budete-li ji mít doma zasazenou, dopřejte si každé ráno na lačno jeden stonek. Voňavý rozmarýn by neměl chybět hned vedle pažitky, protože je skvělým ochucovadlem pro masa a ryby. Hodí se rovněž do salátů, polévek a omáček. V kuchyni by neměl chybět nikomu, kdo má nízký tlak. Dokáže skvěle zklidnit mysl, zahnat deprese a uvolnit vnitřní napětí. Mírní i bolesti hlavy, menstruace a křeče. Vynikající je domácí rozmarýnový čaj s medem proti nespavosti. A proč by vám doma neměla chybět ani bazalka? Tato oblíbená bylinka patří nejen jako třešnička na dort na pizzu, ale přidává se i do polévek, omáček, másla a především zeleninových salátů. Bazalka symbolizuje přírodní antibiotikum, hlavně proti zánětům. Připravit si z ní můžete i kloktadlo nebo vylisovanou šťávu použít při bolestech zánětu středního ucha.

 rozmaryn

Aromatický koriandr si zaslouží trůnit v kuchyni těch z vás, kteří si potrpí na přípravu asijské kuchyně. Právě jeho lístky se přidávají do polévek, salátů, k pečenému masu nebo se z něj vaří zdravý čaj vhodný při bolestem břicha, pocitu plnosti a nadýmání. Koriandrové obklady zase působí při potížích kloubů. V dalším díle našeho bylinkového seriálu zjistíte, proč je dobré mít po ruce v kuchyni meduňku, tymián nebo třeba kopr.

Autor obrázk u:healthy_food_uk