[php snippet=1]

V prvním díle jsme si přiblížit pár oblíbených bylinek, které mnohdy jen tak zbůhdarma stojí na parapetu a vy vůbec netušíte, jaký přírodní poklad vlastně zaléváte. Kromě aromatického koriandru, oblíbené bazalky, zdravé pažitky a chutného rozmarýnu si domů pořiďte i další bylinné zázraky, které potěší vaši kuchyni i zdraví. Které bylinky byste neměli opomíjet?

K jako kopr

kopr

Kopr se sice moc nehodí do malého květináče na parapet kuchyňského okna, i přesto byste ho měli mít stále po ruce. Dají se z něj zužitkovat všechny části, které vyrostou nad zem. Použít můžete v kuchyni semena, nať i lístky. Ideální kombinaci tvoří s lososem, hodí se také do salátů, omáček a polévek. Zkuste si doma uvařit koprový čaj a rychle zaženete divoké zažívání. Kopr by si měly dopřát všechny budoucí či novopečené maminky – jeho konzumace výrazně podporuje tvorbu mateřského mléka! Bylinky jsou velmi jednoduché na pěstování, protože jediné, co vyžadují, je slunné místo s pravidelnou zálivkou. Důkazem toho je i meduňka, která svými čerstvými lístky ochutí zeleninové saláty, omáčky k masu, bylinkové máslo nebo čaj. Meduňka dokáže uvolnit pocity strachu, zklidnit mysl, zmírnit stres a vyčerpání, nespavost a depresi, rovněž si poradí s žaludeční neurózou a srdeční arytmií. Ideální je, pokud začnete pít šálek meduňkového čaje před spaním.

oregano

Co vám může nabídnout tymián? Kromě toho, že je univerzálním dochucovadlem pro ryby, drůbež, zvěřinu, saláty, polévky i dresinky, hodí se jako přísada do kyselého zelí, na těstoviny i rýži a chutná v jarních nádivkách. Chlubit se může i léčivými účinky – například vás zachrání před průjmy či nadýmání, zánětech a problémy s žaludkem. Tradiční oregano je taktéž nezbytnou součástí výbavy každé kuchyně. Hodí se do salátů, na maso a luštěniny, dokáže nahradit majoránku, a pokud si připravíte kloktadlo, brzy zaženete neduhy kašle a zánětů dásní.

Autor obrázků: healthy_food_uk